Laptípusok
Lények
- A lények a játék központi
elemei. A lény addig van csatatéren, ameddig a sérülései nem érik el vagy haladják meg a
kitartását a harc fázis befejezése után, ekkor a gyűjtőbe kerül. Minden lény
körönként 1 képességet használhat fel, ebbe nem tartoznak bele a passzívok. Ha
a körben legfeljebb 1 képességet használsz (kivéve passzív), akkor kapsz 1
zsetont. Amikor fejlesztésre kerül a lényed, akkor az előző szint a gyűjtőbe kerül és a nagyobb szint kerül helyette a csatatérre.. ilyenkor az előző lény sérüléseit örökli az új lény.
- I. szintű
lény = Ezek
a kezdő lények. Bármely meccs kezdhető velük bármilyen pozícióban.
- II.
szintű lény
= Az I. szintű lények fejlődései. Csak akkor helyezhető le, ha van a csatatéren
azonos nevű I. szintű lény. A fejlesztéskor a fejlesztett lény sérülései
átkerülnek rá is. A fejlesztés költsége zsetonban értendő, amit a lény kitartása felett találsz.
- III.
szintű lény
= A II. szintű lények fejlődései, amik a legnagyobb fejlődési szintek. A
fejlesztéskor a fejlesztett lény sérülései is átkerülnek rá. A fejlesztés költsége zsetonban értendő, amit a lény kitartása felett találsz.
- V "Végső"
szintű lény
= Bármilyen szintű lényből fejleszthető. A fejlesztéskor a
fejlesztett lény sérülései is átkerülnek rá. A fejlesztés költsége zsetonban értendő, amit a lény kitartása felett találsz.
Zsetonmezők
- A mezőkre tudjuk elhelyezni
a megszerzett zsetonokat. Lények fejlesztéséhez és képesség kártyák csatolásához csak
a lény\képesség típusával rendelkező mezőről tudjuk elkölteni a zsetont. Egy
akcióhoz csak 1 mezőről tudunk költeni.
- Lényeken lévő képességek használatához bármilyen
mezőről költhetünk.
- Zsetonmezőt bármelyik kör előkészítő fázisában tehetünk le. Csak akkor kerülhet a csatatérre, ha a körben kerül le legalább 1 azonos típusú lény. Semleges lény bármely típust helyettesíti.
- Ha az előkészítő fázis végére nem kerül le egy mezőnk típusához szükséges lény, akkor az adott mezőt vissza kell venni a kezünkbe, ekkor a rajta lévő zseton elveszik.
- Egyszínű
zsetonmezők
= Minden esetben rendelkezik egy képességgel, ami a legtöbb esetben energiaforrás (zseton, lap) felhasználására aktiválódik (Itt azonos vagy nagyobb mennyiségű zseton felhasználására is aktiválódik). A passzívját használatakor egy lényünk képességéhez csatolhatjuk (A képesség szövegének végén írjuk, hogy milyen fajta képességhez lehet hozzáadni).
- Kétszínű
zsetonmezők
= Nincs semmilyen képességük. Csak akkor kerülhet a csatatérre, ha van legalább 1 azonos típusú lény lent. Két eltérő a lapon feltüntetett típushoz is felhasználható.
Edzők
- Edzőből
minden esetben csak 1 játszható a csatatéren. Az edző kártyák rendelkeznek egy
aktív és egy passzív képességgel. Az aktív képesség körönként egyszer
használható, a passzív pedig automatikusan aktiválódó vagy folyamatosan
hatékony is lehet. A passzív aktiválásakor az Edző használja el, így a mezőkkel
ellentétben itt nem kell lény képességéhez csatolni (A kulcsszó leírása szerint
kell eljárni).
Képességek (Lény képességeinek működése is)
- A képesség
kártyák egy lény képességei külön kártyán. Ezek önálló lapok, amiket zseton
elköltésével felcsatolhatsz egy a lappal azonos típusú lényre. Semleges lény
bármilyen típus képességét megkaphatja. Lényenként csak 1 csatolt képesség
lehet. Le cserélhető, ha 1 zsetonnal többet költesz, mint amennyibe kerül a
csatolni kívánt képesség.
- A semleges
képesség bármilyen típusú lényre csatolható.
- Egyetlen
lényen sem lehet két azonos nevű passzív, akkor sem ha azok eltérő szintűek!
- A képességkártyák csak és kizárólag promó kártyákként jelennek meg.
- A képesség kártyák zsetonköltsége a következőképpen alakul:
- Áltagos képesség: 2 zseton.
- Ritka képesség: 3 zseton.
- I. szint: +0 zseton.
- II. szint: +1 zseton.
- III. szint: +2 zseton.
- Végső szint: Minden esetben 5 zseton.
Képességek Fajtái
- Támadó -
Minden esetben az ellenfél térfelét célozza.
- Támogató -
Minden esetben a saját térfeledet célozza.
- Passzív - A
passzív képességek kétféleképpen működhetnek. Az első, amikor folyamatosan
aktív. A másik, hogy valamilyen feltételre aktiválódik. Utóbbi esetén
amennyiben te aktiváltad, akkor dönthetsz, hogy elvégzésre kerüljön-e a
képesség, viszont ha az ellenfeled aktiválja a passzívodat, akkor mindenképp
végbemegy. Minden passzív körönként csak egyszer aktiválható. A feltételre aktiválódó esetében, ha nem az egész csapatra hatékony, akkor te választasz célt (a célpont lehet szövetséges vagy ellenfél is).
Totem
- A totem csak főnöki pozícióba kerülhet le, mert szent.
- Nem pusztítható el, mert szent,
- A totemnek minden esetben egy passzívja van.
- Egyetlen szóval sem lehet célozni, így nem mozdulhat ki a pozíciójából, mert szent.