Kulcsszavak

Harci Támadó szavak

  • Sebzés: X. = Ennyi sebzésjelzőt kell tennünk a megcélzott ellenfél elé.

  • Sérülés: X., Sérül: X. = Ennyi sebzésjelző kerül a képességet használó lényünk elé. Sérülésnek számít az is, ha az ellenfél sebzést tesz a lényre, de a kör végén a megkapott sebzés értéke 0. A kulcsszó figyelmen kívül hagyja a gyengeséget és az immunitást. 

  • Sebzés: X+X. = Összeadjuk az összes értéket és megkapjuk, hogy mennyi sebzésjelző kerül a megcélzott lény elé. Az Erősítés, Kritikus Sebzés és a Sebzés rontás minden leírt értéket növel. Minden más kulcsszó a végösszeget növeli vagy csökkenti.

  • Ismétlődő sebzés: X. = Az ezzel megjelölt ellenfél minden körben elszenvedi a képesség által írt sebzést. Nem halmozható, a legnagyobb ismétlődő sebzés lesz aktív a lényen. Nem csökkenti és semmilyen módon nem hatékony ellene sem blokkolás, sem ellenállás. A lény jobb oldalán jelöljük, itt mindegy melyik ellenféltől érkezik, hiszen mindig csak a legnagyobb marad a célponton.

Harci Támogató szavak

  • "..." Kitartás: X. = Ennyivel növeli a megjelölt típusú lények maximális kitartását. Addig marad a képesség hatása aktív, amíg a forrása(Lény, Edző, Mező) a csatatéren van. Amennyiben nincs meghatározva típus, akkor minden típusnak növeli a kitartását. A használójára is hatással van.

  • Gyógyul: X. = Ennyi gyógyításjelző kerül a kijátszó lényre. A lénykártya tetején jelöljük a lapon belül.

  • Gyógyít: X. = Ennyi gyógyításjelző kerül a célpont lényre. A lénykártya tetején jelöljük a lapon belül.

  • Blokkolás: X. = A használó lény a magára érkező sebzéseket annyival csökkenti, amennyi a blokkolás mértéke. Ha van maradék, azt elveszti a kör végén.

  • "..." Ellenállás: X. = A használó lény minden rá irányuló sebzést annyival csökkent, amennyit a képesség ír. Előfordulhat, hogy az ellenállás csak bizonyos típus ellen véd, olyankor elé van írva, hogy pontosan melyik típus ellen (Tűz Ellenállás: X.).

  • Erősítés: X. = Sebzés és Gyógyítás is növelhető vele a leírt értékkel. Ha nem írja a képesség, hogy melyiket növeli, akkor mindkettőt. A teljes csapat számára megadja a bónuszt, kivéve a használónak. Ismétlődő sebzés nem növelhető vele.

  • Kritikus "...": X. = A kritikus kulcsszóval felszerelt képesség az aktuális lényt erősíti a leírt mértékben. Nem csökkenthető a mértéke. Csak meglévő kulcsszó megnövelésére képes, nem adhat hozzá új kulcsszót egyetlen képességhez sem. 

Erőforrást befolyásoló szavak

  • Zsetonelőny: X. = A képesség annyi zsetont ad, amennyit ír. Tetszés szerint elhelyezheted a kapott zsetonjaid a zsetonmezőidre.

  • Zsetonhátrány: X. = A képesség elvesz tőled egy általad választott zsetont. Minden elveszített vagy elköltött zseton zsetonhátránynak számít.

  • Zsetonégetés: X. = A képesség elvesz az ellenfeledtől annyi zsetont, amennyit ír. Az ellenfeled dönti el, hogy melyik zsetonmezőről veszi le az érintett zsetonokat. Minden elveszített vagy elköltött zseton zsetonhátránynak számít.

  • Zsetonmozgás: X. = Áthelyezhetsz a képesség által írt mennyiségű zsetont a saját vagy az ellenfél zsetonmezői között (Attól függ kinél, hogy támadó vagy támogató a képesség). Ez is zsetonhátránynak számít.

  • Lapelőny: X. = Vissza vehetsz egy lapot a kezedbe a gyűjtődből.

  • Laphátrány: X. = El kell dobnod egy lapot a kezedből a gyűjtődbe.

  • Lapégetés: X. = Az ellenfélnek el kell dobnia egy lapot a kezéből a gyűjtőjébe.

  • Lapcsere: X. = Kicserélhetsz 1 lapot a kezed és a gyűjtőd között.

  • Szintugrás. = Ez egy feltétel, ami a leggyakrabban "Ha, akkor" képességgel fordul elő. Ha szintet lép egy lényed, akkor létrejön a leírt hatás. Csak passzív képességeken található meg.

  • Szintelőny: X. = Az aktuális lény fejlesztési költsége annyival kevesebb, amennyit ír a képesség.

  • Szinthátrány: X. = Az aktuális lény fejlesztési költsége annyival több, amennyit ír a képesség.

  • Szövetséges Szintugrás[...]. = Ez egy feltétel. Ha szintet lép bármely másik szövetséges lény a használóján kívül, akkor létrejön a leírt hatás. "Ha, akkor:" kulcsszóval fordul elő.

  • Költés: X[...]. = Ennyi zsetont kell elkölteni, hogy aktiválódjon a passzív. Edzőkön található meg. A költségben bármely zsetont lehet 2 lap eldobásával helyettesíteni.

Kontroláló szavak

  • "..." Rontás: X. = A rontás szó előtt mindig egy másik kulcsszó szerepel, ami meghatározza, hogy melyik kulcsszóra lesz hatással. A leírt értékkel csökkenti a célponton az adott kulcsszót. Amennyiben az adott kulcsszó képességre írt értéke X+X, abban az esetben minden értéket csökkent. 

  • Bénítás. = Használhatatlanná tesz egy képességet a megcélzott lényen. Azonos körön belük nem béníthat egyszerre támadó és támogató képességet is, passzívokból nem bénítható le egy sem. Ha egy már kiválasztott képesség lett letiltva, akkor a letiltott képesség tulajdonosa újra választhat, ha akar. 

  • Kitérés. = Teljesen figyelmen kívül hagy egy kiválasztott, a lényre érkező képességet. Időrendben minden esetben a kitérés van előbb. Ha a célpont képesség területi, akkor minden célponton megszűnik a hatása. Ha a kitérés érint bénítást, ami megszünt egy olyan szövetséges lényen, ami nem választott képességet, akkor ott dönthetsz, hogy használod-e a felszabadult képességet. 

  • Menekítés. = Teljesen figyelmen kívül hagy egy szövetségesre érkező képességet. Időrendben minden esetben a Menekítés van előbb. Ha a Menekítés érint bénítást, ami megszünt egy olyan szövetséges lényen, ami nem választott képességet, akkor ott dönthetsz, hogy használod-e a felszabadult képességet.

  • Őrző. = Magára hárít egy szövetségest célzó képességet. Területi kulcsszóval ellátott képességekben csak a területi kulcsszóval nem ellátott kulcsszavakat helyezi át.

  • Összezavarás. = Kiválasztott ellenfél képességét aktiválja. A kiválasztott lény mindenképp célpontja a kiválasztott képességnek. Csak támadó képességre alkalmazható. Gyengeséget és az immunitást nem vesszük figyelembe a megcélzott lénynél, ellenben ha területi kulcsszó vagy célpont: 2 szerepel a képességen, akkor a többi célpontra minden tényező hatékonnyá válik. 

  • Másolás. = Kiválasztott ellenfél képességét lemásolja és amennyiben az nem passzív, akkor azonnal elhasználja. Célpontja csak támogató és passzív képesség lehet. Lemásolhat olyan passzívot is, ami már van a lényen. 

  • Szinthatár [...]. = Amennyiben a támadó ellenséges lény kisebb szintű, mint a szinthatárral rendelkező lény, abban az esetben létrejön a leírt jutalom. A szinthetár által leírt jutalom a támadó és a megtámadott lényre is érvényesülhet a szinthatárral rendelkező lény tulajdonosának választása szerint.

  • Fajhatár[...]. = Amennyiben a támadó ellenséges lény fajánál a megtámadott lényed fajába tartozó lényből összességében több van, abban az esetben létrejön a leírt jutalom. A fajhatár által leírt jutalom a támadó és a megtámadott lényre is érvényesülhet a fajhatárral rendelkező lény tulajdonosának választása szerint. 

  • Típushatár[...]. = Amennyiben a támadó ellenséges lény típusánál a megtámadott lényed típusába tartozó lényből összességében több van, abban az esetben létrejön a leírt jutalom. A típushatár által leírt jutalom a támadó és a megtámadott lényre is érvényesülhet a típushatárral rendelkező lény tulajdonosának választása szerint.

  • Pozícionálás. = Bármely szövetséges lénnyel helyet cserélhet a használója a kör végén. Akár üres pozícióba is mozoghat, a főnök pozícióba is.

  • Demoralizálás. = Megcserélheted két ellenséges lény pozícióját a kör végén.  

  • Gyötrés. = A célpontot érő gyógyítások megsebzik a célpontot. Ebben az esetben a gyógyítások nem mennek végbe. Ennél a sérülési módnál nem vesszük figyelembe sem a gyengeséget sem az immunitást. Az így létrejövő sebzés nem erősíthető és gyengíthető semmilyen módon.  

  • Ad[...]. = Hozzáadja a zárójelbe írt kulcsszót a célpont minden nem passzív képességéhez. 

  • Vérzékenység: X. = A leírt értékkel csökkenti a célpontra érvényesülő erősítéseket és gyógyításokat. 

Egyéb szavak

  • Immunitás[...]. = Az immunitás kulcsszó hozzáad további típust, amire immunis lesz a lényed(1 értékkel kevesebb lesz a lapra írt minden sebzés.). Amennyiben a hozzáadott típus hatékony lenne a célpont ellen, akkor semlegesíti a hatékonyság az immunitást.

  • Ha[...], Akkor[...]. = Egy feltételhez kötött sokféleképpen felhasznált kulcsszó. A lényege, hogy a "Ha" után megnevezett feltételnek kell teljesülnie ahhoz, hogy létrejöjjön az "Akkor" utáni jutalom. Passzív esetben, hogyha egy érték van a "Ha" kulcsszón belül, amit el kell érni, akkor az értéket elérve vagy meghaladva megkapjuk a jutalmat (Itt az "Ha" szón belül a kimenő értéket vesszük figyelembe). Amennyiben az értékre lehet hatással gyengeség vagy immunitás, akkor azt figyelembe vesszük. Támadó és Tamogató képességként a "Ha" kulcsszó egy energiaforrás elköltését kéri, hogy megkapd az "Akkor" kulcsszó jutalmát. 

  • Megújuló. = "Ha, akkor" kulcsszó után használjuk kizárólag passzívok esetén. Megengedi a kulcsszó, hogy a passzívot több alkalommal is aktiváljuk 1 körön belül. 

  • Kivégzés[...]. = Ez egy feltétel. Amikor egy megcélzott ellenséges lény sérülései meghaladják a kitartását a képességek végrehajtása után, akkor aktiválódik, majd végrehajtásra kerül, ha minden ezzel egy időben létrejött passzív kiosztásra került.

  • Gyász[...]. = Egy egy feltétel. Amikor egy lényed a képességek végrehajtása után több sérüléssel rendelkezik, mint kitartással, akkor aktiválódik, majd végrehajtásra kerül, ha minden ezzel egy időben létrejött passzív kiosztásra került.

  • Bérgyilkos. = Minden pozíciót képes célozni, a főnököt és a tartalékot is. 

  • Old[...]. = A leírt hatásokat az értéktől függetlenül megszünteti a célponton. Ha van mögé írva érték, akkor maximum annyival csökkenti a célpont kulcsszó értékét, amennyi le van írva. Az Old kulcsszót semmilyen módon nem lehet megakadályozni vagy a képességet, amin van inaktiválni. 

  • Edző Passzív = Minden edző passzív képességére utal. 

Célzást befolyásoló szavak

  • Célpont: X. = Meghatározza, hogy a képesség azon kulcsszavai, amelyek nincsenek ellátva területi kulcsszóval, mennyi célpontot képesek eltalálni.

  • Területi "...". = Több kulcsszóval összekapcsolva is találkozhatsz vele. A csatolt kulcsszó támadó képesség esetén minden csatatéren és a főnöki pozícióban lévő ellenfelet érint. A csatolt kulcsszó támogató képesség esetén minden csatatéren és a főnöki pozícióban lévő szövetségest érint. Akkor is érinti a lényeket, ha valós hatást nem vált ki rajtuk.