= Lapbemutató = A Sötétség Öröksége (6. rész)
"...mikor a Káosz Korában az első vándorok átlépték a Kapukat, a feljegyzések szerint alig voltak, akik elmondhatták volna, mi lakozik odaát. Kiknek mégis sikerült, iszonytató vadakról számoltak be, rettenetes , mágikus erővel bíró szörnyekről, melyek kegyetlenebbek voltak az emberi gonoszságnál.
Ahogy Danow tudósai mind jobban tanulmányozták a síkok energiáit, a világ misztériumának összefüggéseit, és megtalálták a Kapuk anyagát, a lélekkristályokat, úgy mélyültek el a síkok vad lényeinek ismeretében. Felfedezték a kapcsolódásokat, a világ tíz és egy elemének létét, hogy ezek nemcsak a szörnyekben, de azok környezetében is hagynak nyomot, hogy a kölcsönhatás kétirányú: nem csupán az élőhely alakítja a lényt, de a lény eneriája is az életterét. És ezt az összefüggést ki is használták.
A Kapuk anyaga, az aktív lélekkristály törhetetlen, elpusztíthatatlan, bányászhatatlan. Danow tudósai számára tehát használhatatlan. De az inaktív forma igenis bányászható, és ezt kezdték el felkutatni a misztikus tanokban járatos mesterek. Mágikus és alkímiai praktikákkal finomították, átalakították a lélekkristályokat, míg végül létre nem jöttek a Vadászok titkos fegyverei: a Béklyók, mellyel a lényeket tudták elfogni.
Az első szörny elfogása hatalmas örömünnep volt, aztán egyre több lényt sikerült a Béklyóval igába hajtani, hogy végül felszámolták a Káoszt, és elhozták az Arénák korát.
De a Vadászok és a szörnyek nemcsak a békét hozták el Danow világára. A Béklyóba láncolt szörnyek lehetővé tették, hogy az emberek egyre beljebb hatoljanak a síkok veszélyeket rejtő mélységeibe, megismerjék az elemi élettereket, s újabbnál újabb szörnyeket fedezzenek fel.
A felfedezés pedig óriási volt, amikor a Vadászok először akadtak – s persze tértek vissza élve – arról az expedícióról, ahol a szörnyek közvetlen otthonát fölfedezték: a Fészkeket!..."
Lassan itt a június, ami egyet jelent prémium szettünk, a Sötétség Öröksége érkezésével is. Itt az ideje tehát, hogy megismerkedjünk a sorozat utolsó öt lapjával, egy edzővel, egy totemmel és három kártyatípussal, amit eddig még nem látott az Arénák homokja: a Fészkekkel. Ez utóbbiakról álljon itt egy rövid bemutató!
A Fészek laptípus kizárólag Főnöki pozícióba hívható. Bekerülési költség-e nincs, Kitartás-a viszonylag magas, vagyis jól fogja bírni a strapát, ha esetleg ellenfelünk rászállna a sortűzzel. Típus-a – ezzel együtt Gyengeség-e – van, és ugyanúgy Zsetonmező-höz kell kapcsolni, mintha egy lényt idéznénk le a mérkőzés első körében. Igazán érdekessé baloldali, Adottság-gal ellátott képessége teszi, az Élőhely, mely egy új kulcsszót vezet be a játékba: az Idézés-t.
Az Idézés szó lehetővé teszi, hogy a Bekerülési költségét megfizetve a Mellékpakli-ból azonnal a Fészek fajához tartozó II. szintű lényt helyezzünk egy üres pozícióba (akár frontra, akár tartalékra). Az Idézés körében ez a lény még inaktív lesz, nem hajthat végre képességet, ellenben célozható, és szavak hatásai érvényesülnek rajta. Figyelem! Az Idézés célzórúnája aktív, tehát akár ezt az ellenfél térfelére is alkalmazhatjuk! Ez egészen új mechanikát kapcsol be a játékba, hisz ezzel akár teljes szinergialáncait hiúsíthatjuk meg ellenfelünknek (cserébe viszont kap tőlünk, egy viszonylag erős lényt). Ebben az esetben a megfelelő Zsetonmező a mi térfelünkön lesz (tekintve, hogy a fészekhez is szükséges), és amíg az ellenfélnél van az idézett lény, nem is emelhetjük vissza kézbe. A lényt ellenben az ellenfelünk fogja irányítani, sőt megölése után mi kapunk érte győzelmi pontot! Az Idézés mellet található egy Adottság szó is. Ez ugyan arra csábítana bennünket, hogy további körökben – Zsetonmezők-ről sebzés és gyógyítás szavakkal teletűzdelve – további borsot törjünk ellenfelünk orra alá… De le kell törnöm az élénk fantáziával szálldosók szárnyait: az Aréna Mesterei szabályai szerint nem válogathatunk képességen belüli szavakból, ha egy szó létrehozhatatlan (ilyen például a Zsetonhátrány, ha nincs zsetonunk), akkor maga a képesség se tud létrejönni. Márpedig az Idézés-nek elég sok feltétele van: II. szintű lény a Mellék-ben, Zsetonköltség, üres pozíció a Csatatér-en – vagyis az Adottság-ot csakis az Idézés-sel együtt használhatjuk a játék folyamán. De higgyük csak el: enélkül is elég előnyhöz jutunk a Fészkek révén.
Tehát kis összegző a legfontosabb négy játékdinamikai változásról: Fészek-kel a Csata fázis-ban is érkezhet lény; nem szükséges az I. szint a II. szinthez; ellenfél térfelére is lehelyezhetünk lényt; és mindezt közvetlenül a Mellékpakliból tehetjük, tehát a kézben tartott pakli többi lapja fenntartható egyéb trükkökre.
Ennek fényében lássuk tehát a Szettbemutató utolsó kék köves lapjait!
Havas éjleső fészek (P1.027)
Bepillantást nyerhetünk az egyszemű, szárnyas szőrmókok titkos kis életébe. Az Élőhely képességen kívül Életlopó aurát kapott: 1 Sebzés mellett 3-at még Gyógyulhat is ez a Fészek, de hogy magunkat sebezzük vagy az ellenfelet, az csakis rajtunk áll.
Tüskés libbenő fészek (P1.028)
Ahol ezek a röppenő tengerisünök megjelennek, ott vágni lehet a feszültséget a levegőben. Életterük pikáns, rázós, kissé ózon szagú. Az Idézés mellet még 1 Területi Ellenállás-t is biztosít, ami igen kellemesen tud érinteni a csata legnagyobb sűrejében.
Jégmanó fészek (P1.026)
A fagyos kis legények nem épp a legboldogabbak, amikor az ember megzavarja őket az otthonukban. Eleinte hidegen fogadnak, majd a hangulat dermesztő lesz, végül pedig az utálattól mozdulni se mersz. Fészkük is erre képes: lebénít, vagyis használhatatlanná teszi az egyik fronton lévő lény egy képességét.
Megtisztulás totemoszlopa (P1.029)
A sötétség térhódítása mellett valóban szükség lesz a megtisztulás erőire is. Ez a totemoszlop lehetővé teszi, hogy mindenfajta Gyötrés hatástalanná váljon a térfelünkön – még ha nagy árat kell is fizetni érte: elveszteni a Főnökünket, hiszen totem csakis ebben az esetben helyezhető le Főnöki pozíció-ba. Cserébe viszont biztonságban lesznek a Gyógyítás-aink, ami garantálja, hogy más lényünk már ne essen el.
Balland, az Elöljáró (P1.030)
A megszállot tudós, aki a világ elemeinek rejtelmeit kutatta. entitásokat és vad szörnyeket tanulmányozott laboratóiumában, hogy a tökéletes Semleges Elem esszenciáját tudja létrehozni, de valami balul ütött ki, és a vizsgált Surranó elszabadult. Végzetesen megsebesítette Ballandot, a laboratórium felét felforgatta, majd elmenekült. Balland élet és halál között volt, nem maradt más választása: utolsó erejéből, és kutatásait felhasználva megpróbálta megmenteni magát. Csodával határos módon egy épen maradt entitást – egy valaha volt Rengető maradványát – magába olvasztott, és felkészült a halálra. De a vég nem jött el, helyette Balland sérülései gyógyulni kezdtek, sebei beheggedtek, majd teste változásnak indult. Bőre szilárd kőzetté alakult át, karja sziklatöredékké omlott, s a darabokat valami belső gravitációs erő kovácsolta egységgé – akár egy Rengetőnek. Balland túlélte a Surranó támadását. És a felfedezése új irányba terelte kutatásait. Azóta magában próbálja megalkotni a Semleges Elem esszenciáját vegyítve saját erejét más entitásokéval.
Balland baloldali képessége tökéletesen passzol a nemrég megjelent Természet Hívószavában dúskáló Gyógyítás-aihoz: feltéve ha azok ellenünk vannak. 1 Költés-es Gyötrés-ével vajmi kevés előnye származna az ellenfélnek azon Gyógyítások-ból, de a Gyötrés jól kombinálható e szettben fellelhető aktív célzású képességekkel is, hiszen ezekkel a lapokkal akár mi magunk adhatunk Gyógyítás-t az ellenfélnek, Sérülés-ként elszámoltatva azt.
Jobb oldali képessége pedig kétszeresen hiánypótló: egyrészről a létrejövő Másolás kiszoríthatja Trisztán egyeduralmát a meta paklik lapjai közül, másrészről előfeltétele a Lapégetés, ami megintcsak megágyazhat az 1. cikkünkben említett, méltatlanul háttérbe szoruló erőforrást befolyásoló szavaknak. Hiszen ki ne akarna az ellenféllel lapot eldobatni, miközben mi ezáltal plusz képességet hozhatunk létre a csatában?
Ezzel végére értünk prémium szettünk bemutatásának. A Sötétség Öröksége júniustúl lesz elérhető a boltok polcain, addig is, ha lemaradtál a bemutató előző részeinkről Cikkek rovatunkban kedved szerint mazsolázhatsz belőlük. Ha pedig tetszett a szett Partnereinknél már elő is rendelheted mind boosterek, mind display formájában.
"...Nem menekülhetsz, hisz a Sötétség úgyis utolér...!"