Villám

Ez a játékmód kizárólag szórakoztatásra lett létrehozva. Némi tapasztalat nem árt hozzá, de a legfrissebb játékosok is gond nélkül belevethetik magukat. A játékmódot I. szintű lényekkel játszva kiváló első játék lehet a kezdő játékosok számára. 

Játék kezdete

  • Dobtok egy kockával és aki nagyobbat dob az dönti el, hogy ki kezdje majd az első kört.
  • Minden esetben a kezdőjátékos kezd és ez által a következő sorrendben egyesével felváltva leteszik a csatatér lényeit egyesével: Főnök (1),  Frontvonal (2). Tartalék nincs egyáltalán.
  • A frontvonal és a főnök képpel felfelé kerül le.
  • Ha lent van minden lény, akkor kell le helyezni a mezőt és az edzőt. Ha nem teszed le ezeket a meccs elején, akkor már nem használhatod fel. Mindenképp nézd át a laptípusok használatát.
  • A játékosok elkezdik a játékot.

Kör felépítése


Előkészítő fázis

  • Ilyenkor minden körben minden játékos kap 1 zsetont. Ebben a fázisban használható fel az Edző aktív képessége. Az előkészítő fázist először a kezdő játékos majd a második játékos hajtja végre. 

Harc fázis

  • A játékosok felváltva megjelölik, hogy melyik lényükkel melyik képességet szeretnék használni, ilyenkor passzolhatnak is, de akkor annyival kevesebb lénnyel használhatnak képességet, ahányszor passzoltak. A sebzéseket a jobb oldali lényed a célpont jobb sarkába teszi egy kockával, majd így teszel a bal oldali majd a hátsó lényeddel is (a hátsó lény esetében a célpont jobb és bal sarka közé kell tenni a jelölést). A sebzéseket a lap felett, a gyógyításokat a lap felső részén jelöld. Mindenki a saját térfelén helyezi el a jelöléseket, hogy ne keverjétek össze a kockáitokat.
  • A sebzések, gyógyítások és páncélok a kijelöléskor egyből jelölendők kockával, majd minden más csak egyben az összes képesség kijelölése után kerülnek jelölésre. Ha egy képesség minden kulcsszavát csak kör végén kell jelölnöd, akkor csak tegyél rá egy kockát 1 értékkel, hogy lásd és kör végén hajtsd végre.
  • Kör végén véglegesítitek az összes képesség minden értékét.
  • Ha minden képesség véglegesítve lett, akkor a lények elszenvedik a sérüléseket. A lényeken az elszenvedett sérülések mértékét jelöljük. 0 sérülés alá egyetlen lény sem gyógyítható.

Fontos: a sebzés számolásakor a 0. folyamat minden esetben a gyengeség és az immunitás felmérése. Ez alapján számolsz minden esetben. A gyengeség és az immunitás csak a lapra írt alap sebzésre vonatkozik, semmi másra nincs hatással. (Gyengeség és immunitás leírása a kifejezések menüponton belül található)

Amennyiben a harc fázis alatt maximum 1 képességet használtál el, akkor a kör végén kapsz 1 zsetont.

Befejező fázis

  • Azok a lények, amiknek a sérülései elérték vagy meghaladták a kitartásukat a gyűjtőbe kerülnek. Majd lezárjátok a kört és a következő kört a másik játékos kezdi. Nem hajtható végre több támadó képesség a körben, mint amennyi lénye van a legkevesebb lénnyel rendelkező játékosnak. 

A játék vége

  • A játék akkor ér véget, ha a frontvonal és a főnök is kiiktatásra kerül. Ha azonos körben kerül kiiktatásra mindkét játékos utolsó lénye, akkor a játék döntetlen. A Főnököt is ki kell iktatni. Ha a frontvonalon már nincs lény, akkor szabadon támadhatóvá válik a főnök, mintha a frontvonalon lenne. 

Pakli építés:

  • A pakli mérete maximum 8 lap lehet, ami tartalmazza a lényeket, zsetonmezőket, képességeket és az edzőt is. Minden lapnak a csatatéren kell lennie a játék kezdetekor. 
  • A pakliban legfeljebb 1 zsetonmező használható. Így legfeljebb 2+1 sebzéstípus használható a pakliban . A Semleges sebzéstípushoz bármilyen másik sebzéstípus felhasználható, mivel nincs semleges zsetonmező.
  • Kötelező feltölteni a frontvonalat és a főnököt. Összesen 2 Frontvonal és 1 Vezető  mező létezik, ezeket töltheted fel lényekkel. A kezedben is tarthatsz I. szintű lényt, zsetonmezőt és edzőt is, de ha nem kezdesz velük a meccs elején, akkor nem használhatod fel a játék során. Nem lehet csatatéren olyan zsetonmező, amihez nincs azonos típusú lény... kivéve akkor, ha van a csatatéren semleges lény, mert a semleges lényekhez bármilyen mező használható. 
  • Ha még nincs elég tapasztalatod a játékban, akkor célszerű kiírnod magadnak az általad használt kulcsszavak működését, hogy adott esetben gyorsan hozzájuss az infóhoz.